NEGARA KEBAJIKAN KE ARAH...

NEGARA KEBAJIKAN KE ARAH...
Harap maklum ini bukan Blog Rasmi PAS Kawasan Sabak Bernam.Blog ini cetusan gundah gulana anak muda yang ingin perubahan agar Malaysia lebih bermaruah.SUKARELAWAN PILIHANRAYA DIPERLUKAN SEGERA. Kenapa takut dan malu, ini kerja amal kalau dulu belajar pakai duit rakyat dah berjaya inilah masanya berjasa pada rakyat dengan memperjuangkan nasib rakyat. Sebarang komen atau info sila hubungi e-mail tawansat@yahoo.com
PILIHAN RAYA UMUM ( Selangor ) DUN : 56 PARLIMEN : 22
Penamaan Calon 24 Februari 2008 Pilihanraya Umum 08 Mac 2008

Tuesday, February 26, 2008

Negatif Tapi Jadikan Kekuatan Perjuangan



Undi pos 221,000 Parlimen 221 : Satu Kebetulan atau....


Saya sekadar ingin memberikan pandangan yang agak negatif tetapi saban hari bermain difikiran ,hati kecil saya selalu berkata "memang besar atau kalah besar " yang BA akan dapat di tahun 2008 ini.


Kenapa begitu??? BN ni dikuasai orang jahat dan orang jahat tak pernah berbuat sesuatu yang baik tanpa ada plan jahat disebaliknya.Kerana jahatlah orang ini tak segan silu berkata bahawa mereka adalah yang terbaik kerana orang yang baik tak pernah mengaku dirinya baik.


Kalau pilihanraya di Malaysia ni telus, adil dan saksama pada semua parti yg bertanding saya rasa dah lama BN tumbang dan tak memerintah lagi...hilang kerajaan dari dulu lagi.. dah lama tumbang dah tak bangun2.. Tahun ini BN ada lebih 221,000 pengundi pos dengan hanya 221 kerusi parlimen dipertandingkan.. So.. dicongak secara mudah.. setiap undi pos bagi satu kawasan parlimen lebih kurang 1000 undi.. banyak tu oiii... bayangkanlah hari ni pun semua dah ada bekal dibawa ke pagi hari 8 Mac 2008 ini calon BA PAS KEADILAN DAP dan BEBAS... bermula peti undi dengan bilangan undi "SIFAR @ KOSONG UNDI" tapi BN dah ada 1000 undi pos... Nisbah 1000:1.. Adil kah ini.. anda fikirlah sendiri...


Itulah yg saya kata awal2 tadi kalau pilihanraya ini telus dan adil,, dan jika SPR, Polis dan lain2 agensi kerajaaan 100% berkecuali.. sesungguhnya BN @ BARISAN NASIONAL pasti kalah dan sudah lama kalah dah... Kepada semua pemimpin BN yang saya katakan memutar alam/undi ini.. jawablah kamu dihadapan Allah swt nanti di atas segala kebobrokan yg kau lakukan secara tidak adil dan zalim.. jika tidak dapat sekarang.. aku dan rakyat semua akan menuntut bila kami dan kau pemimpin BN mati nanti... di dunia bolehlah kau buat sesuka hati.. dah mati esok2 jawablah dgn ALLAH swt...Dosa Rashid SPR yang paling takan aku maafkan!!!


Menang BN menang pondan. mereka tak pernah fikir pasal kematian. kalau fikir pasal kematian, mereka akan takut membuat sebarang kedurjanaan dan penipuan dalam PRU. apapun, Allah Maha Kuasa. Tunggulah balasan masing-masing.


Bayangkan pemerintah adalah bangsa kita,tetapi ekonomi dibiar melepas begitu saja kepada 1 bangsa saja.Bangsa kita selain bekerja dengan kerajaan bangsa kita hanyalah makan gaji saja.Boleh kah anda berbangga dengan bangsa kita lebih2 lagi kerajaan yg memerintah.So dari dulu rakyat mengundi untuk pemimpin UMno mengharapkan agar diorang ni membela bangsa tetapi apa yg dah jadi kini??? Yang ada pun masih nak digadaikan lagi.Orang UMNO lah yg mendidik perkauman pada bangsa sendiri,kalau rakyat bukan penyokong maka kau tiada hak untk mendapat apa2 dari pemerintah,UMno juga lah yg membuatkan bangsa kita lalai dan melepaskan peluang niaga kerana pemerintah memberikan permit,lesen perniagaan,kontrak2 kepada ahli UMno saje dan mereka inilah yg menjualnya kepada bangsa lain.Hampir 50 tahun pekara ini terjadi hingga sekarang.So boleh kah bangsa kita bersatu kiranya kita membiarkan lagi UMno terus berkuasa! Mereka ni semua penipu belaka,kalau kita tak mencuba parti lain mana munkin kita tahu! Tapi saya akui memang susah nak menafikan mereka,kerana mereka ada penyokong bangsa lain, ada duit dan ada strategi KELENTONG nya yg begitu licik sekali!


Akhir sekali....Pastikan swing PRU kepada barisan rakyat mampu melepasi had 60% kerana BN membawa bekal sekurang2nya 4%....jika hanya sekadar 56% bermakna peluang barisan rakyat untuk tumpas adalah sangat besar.Marilah kita bersama tingkatkan usaha bukan dengan menampal poster tetapi pastikan petugas2 masuk kepelosok kampung dan rumah2 dan pastikan dengan bekalan broucher dan maklumat2 penting untuk pengundi membaca dan fikirkan apa yang berlaku sepanjang 50 tahun yg lalu.Walau apa cara dan keadaan pun perjuangan kita perlu ditingkatkan lagi dan gerakan rakyat perlu menyedarkan semua rakyat tentang bahayanya mengundi BN!!!

No comments: